Free background from VintageMadeForYou

fredag 28. september 2012

Hjemmet vårt

Her bor vi

Liker den litt røffe stilen
med en blanding av det
romantiske og nostalgiske.
 

Stua



Jakarta spisestue.
 
Vitrineskap
 
 
 
 
Stoffposer til tennbriketter og telys.
 
 
Et gammelt glasskap står i stua
med gamle bøker/fotoalbum i.
Har knyttet en blonde
rundt bøkene,
sammen med ett par gamle runde briller
og en gammel pipe.
 

Kjøkkenet

Liker å blande gammelt og nytt

En blanding av sink, glass, hvitt og sort.
 
Kjøkkenbordet
 
Har laget forkle,
brødpose,
 grytekluter,
bakehånkle og poseholder.
 
Strikker oppvaskkluter selv:) 
 

Kjellerstua

Her er en det også en blanding av gammelt og nytt.
Bordet kjøpte jeg på Loppemarked for Kr. 150,-
 Jeg pusset og malte det hvitt.
Deretter pusset jeg over alle kanter
sånn at det fikk ett litt slitt og gammelt utseende.
 
Alle møblene var trehvite i sin tid,
men jeg malte dem hvite
 og satte på  nye porselensknotter.
 
 
Teskjeholder til gamle teskjeer.
 
Har sydd englevinger
 som jeg sydde på en hvit fjærboa rundt kanten.
 
Fuglene inne i fugleburet sydde jeg i hvitt velourstoff. 
 
Telysposen er i hvit lin
som jeg foret med
blå/hvit stripete stoff.
 
Et gammelt vindu malte jeg og festet
"scrappbokark"
 inni vinduene.
 
 
En gammel dukkeseng jeg har arvet.
Porselensdukken til venstre
har jeg laget selv
og dukken til høyre
er fra ca. 1914.
 
En pidestall malte jeg hvit og satt en lampe oppå.
 
Lyspose m/ 10 lys i hvit lin med teksten
 "Tro, Håp & Kjærlighet"
som jeg har sydd. 

Trappeoppgang

Trappen sett fra 2. etg. og ned til 1. etg.
Sprinklene i rekkverket malte jeg i en
 grå/brun høyglans farge.
 
Trappen sett fra loftet og ned til 2.etg.
 

Soverom

Har akkurat pusset opp soverommet:)

Panelen i taket,
vinduer 
og alle møblene
 ble malt hvite.
 
Brudekjolen på bildet er fra 1930
og tilhørte min bestemor:)
 
 
Sengeteppe og gardiner i en varm bruntone.
 

Gjestetoalett

 
 

Entre

Hvit panel og gråmelerte fliser.
 
Gammelt bord som jeg malte
og pusset lett over
 etter at jeg hadde malt det.
 
Lyslykter skaper en lun stemning
synest jeg:)
 
 

Vaskerom

Vaskerommet er ikke så stort
men det er funksjonellt og
tøyvaske går unna der inne:)
 
Sinkfat som jeg pyntet med et gammelt strykejern,
en gammel saks og en gammel såpe.
 Såpen ble forresten kjøpt på loppemarked
av min søster.
 
Durance's sine produkter er mine favoritter.
Lukter herlig:)
Strykevann,
skyllemiddel
og rengjøringsmiddel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar